مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 15:352020-01-23سياسي

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: فقه، بر تعالی و پاکی هنر تمرکز دارد


حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، پنجشنبه در دومین روز از همایش ملی فقه و هنر در شیراز افزود: تاکید بر انتقال پیام حلال در آثار سینمایی و نمایشی به معنای ارایه و رعایت چارچوب های دینی و شرعی در نمایش ها و عدم برون رفت از آنهاست.

وی بیان داشت: کمال در حوزه هنر نیز به معنای قرار گرفتن هنر نمایشی در مسیر تعالی انسانی، اخلاقی، تحکیم پیوند انسان با خالق، پیشرفت مادی، معنوی و تامین نیازهای انسانی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شناخت موضوع هنر نمایشی، شناخت منبع فقه هنرهای نمایشی و شناخت ابزار تفسیر نصوص ناظر به هنر نمایشی، سه محور اساسی در روش شناسی فقه هنرهای نمایشی است.

مبلغی با اشاره به موضوع شناسی هنر نمایشی، گفت: هنر نمایشی افزون بر جوانب و مولفه های هنری ویژه، متاثر از روابط اجتماعی و فرهنگی است و به همین سبب از حیث تبیینی نیازمند دستیابی به معرفت بین رشته ای حاصل از چند دانش از جمله ارتباطات و هنر است.

وی اضافه کرد: چنین موضوع هایی را نباید به صورت جدا از روابط اجتماعی و هنری جامعه مد نظر قرار دهیم، همانگونه که نباید این معرفت را بدون نگاه دانشی به آن، به انجام برسانیم.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت شناخت مولفه های هنرهای نمایشی در موضوع شناسی آن، اظهار داشت: زمان، مکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: فقه، بر تعالی و پاکی هنر تمرکز دارد

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: فقه، بر تعالی و پاکی هنر تمرکز دارد